Alınan ürün 14 gün iade edilir mi?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre satın aldığınız ürünü iade etme hakkınız bulunmaktadır. İnternet üzerinden satın aldığınız ürünlerde cayma hakkınızı kullanabilirsiniz. Yasa gereği siparişinizi 14 gün içerisinde hiçbir gerekçe göstermeden iade edebilirsiniz.
Mağazanın iade almama hakkı var mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan şahsen satın aldıkları ürünler için sözleşmeden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar, sattıkları malları sebep göstermeden geri almakla yükümlü değildir.
Koşulsuz iade hakkı kalktı mı?
Mesafeli Satış Yönetmeliği’nde 23 Ağustos 2022 tarihli değişiklikle, internet üzerinden yapılan alışveriş kapsamında tüketiciye teslim edilen cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayara ilişkin sözleşmelerde cayma hakkı kaldırılmıştır.
Yasal iade süresi kaç gün?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü, hiçbir hukuki ve cezai gerekçe göstermeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, teslimat tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Satıcı iade yok diyebilir mi?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında peşin satışla satılan mallarda ayıp yoksa tüketicilerin değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
14 gün cayma hakkı nasıl kullanılır?
Satıcı veya sağlayıcı, Yönetmeliğin 13. maddesi çerçevesinde malı geri almayı teklif etmediği sürece tüketici, cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içinde malı satıcı veya sağlayıcıya ya da tüketicinin yetkilendirdiği kişiye geri göndermek zorundadır.
Geri iade almayan mağaza nereye şikayet edilir?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan Tüketici Danışma Merkezi “Alo 175”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Niteliği itibariyle iade edilmeleri mümkün olmayan mal/hizmetler; çabuk bozulan veya son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Koşulsuz iade hakkı nedir?
Tüketiciler, mesafeli satış sözleşmelerinde (örneğin internet veya telefonla yapılan satış sözleşmelerinde) 14 gün, kapıda satış sözleşmelerinde 14 gün, taksitli satış sözleşmelerinde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Mağazadan iade kaç gün sürer?
Mağazadan satın aldığınız ürünü, koşullar sağlandığı takdirde iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar satın aldığınız ürünü 15 (on beş) gün içerisinde koşulsuz iade ederken, bazı mağazalar 7-7 gün içerisinde ürünü iade ederken, bazıları ise aynı gün koşulsuz iade yapmaktadır.
Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?
İade yapmak için, orijinal faturayı (ve elinizde bulunan kopyaları) ve iade nedenini belirten bir talebi ürünle birlikte göndermeniz önemlidir. Ürün seçerken uyumluluk sorunları yaşanabilecek ürünler için, sipariş vermeden önce uyumluluk konusunda teknik destek almak önemlidir.
Fiş olmadan iade olur mu?
Arızalı ürünler satın alındıktan sonra fişi kaybolduğu için iade edilemez mi? Aslında, fiş olmadan bile iade talebinde bulunabilirsiniz! Ürünler arızalıysa, örneğin deformasyon, hasar veya eksik belgeler varsa, iade hakkınız saklıdır.
İade kabul etmemek yasal mı?
Tüketici hukukuna göre, satışa sunulan ürünlerde “kusur” yoksa, “satış noktasında” yapılan “nakit satışlarda” tüketicinin cayma hakkı yoktur. Bunun istisnası, satıcının “iade” veya “mesafeli satış” hakkını kullanma iznidir.
Mağazadan alınan ürün nasıl iade edilir?
Tüketici, cayma hakkını kullandığını yazılı olarak satıcıya bildirmek zorundadır. Satıcı, cayma beyanının alındığını teyit etmeli ve ürün bedelini 14 gün içinde kesinti yapmadan iade etmelidir. İnternet üzerinden değişim veya iadenin mümkün olmadığını iddia etmek yasaktır.
Ayıpsız misli ile değişim ne demek?
Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız eşdeğer bir ürünü teslim ederek ve verdiği zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı sözleşmeden cayma hakkını kullanırsa, hâkim, koşullar bunu haklı kılmadığı takdirde, satılan malın onarılmasına veya satın alma bedelinin düşürülmesine karar verebilir.
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Kutusu açılan ürün iade edilir mi?
Ambalajı veya ambalajı açılmış ürünlerde dahi, satın alma işlemi internet üzerinden yapılmışsa tüketiciye genellikle cayma hakkı tanınmaktadır.
Mağazadan alınan ürün iadesi kaç gün sürer?
Mağazadan satın aldığınız ürünü, koşullar sağlandığı takdirde iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar satın aldığınız ürünü 15 (on beş) gün içerisinde koşulsuz iade ederken, bazı mağazalar 7-7 gün içerisinde ürünü iade ederken, bazıları ise aynı gün koşulsuz iade yapmaktadır.
İade kabul etmeyen firma nereye şikayet edilir?
Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.